Unit 1 | |||||
Nome | Ficha informativa | Ficha de trabalho | Soluções | Jogos | Vídeos |
1. Name / Surname | |||||
2. Age | |||||
3. Address | |||||
4. Phone number | |||||
5. Numbers (100 – 1000) | |||||
6. Countries and nationalities | (1) | ||||
7. Personal information | (1) | (1) | |||
8. Appearance | (1) | (1) | |||
9. Personal Pronouns | (1) | (1) (2) (3) | (1) (2) (3) | ||
10. Possessive determiners | |||||
11. Present Simple – Verb to be | (1) (2) | (1) (2) | |||
12. Have got | (1) | (1) (2) (3) (4) (5) | (1) (2) (3) (4) (5) | ||
Teste de avaliação | (1) (2) (3) | (1) (2) (3) |
Unit 2 | |||||
Nome | Ficha informativa | Ficha de trabalho | Soluções | Jogos | Vídeos |
1. Farm animals | |||||
2. Parts of the house | (1) (2) (3) | (1) (2) (3) | |||
3. Animal homes | |||||
4. Pets | |||||
5. Jobs and occupations | (1) (2) (3) | (1) (2) (3) | (1) | ||
6. Free time activities | |||||
7. There + to be | (1) (2) (3) | (1) (2) (3) | |||
8. Articles | |||||
9. Countable and uncountable nouns | |||||
10. To be and have got | |||||
11. Plurals | (1) | (1) | |||
12. Present continuous | (1) (2) (3) (4) | (1) (2) (3) (4) | |||
Teste de avaliação | (1) | (1) |
Unit 3 | |||||
Nome | Ficha informativa | Ficha de trabalho | Soluções | Jogos | Vídeos |
1. Daily activities | (1) (2) | (1) (2) | #EstudoEmCasa | ||
2. Time | |||||
3. Household chores | |||||
4. Weekend activities | |||||
5. Personal information | |||||
6. Present simple | (1) (2) (3) | (1) (2) (3) | |||
7. Adverbs of frequency | (1) | (1) | |||
8. Question words | (1) | (1) | |||
9. Present simple and present continuous | (1) (2) (3) | (1) (2) | |||
10. Question tags | |||||
Teste de avaliação | (1) (2) (3) | (1) (2) (3) |
Unit 4 | |||||
Nome | Ficha informativa | Ficha de trabalho | Soluções | Jogos | Vídeos |
1. School subjects | |||||
2. School rooms | |||||
3. Classroom objects | |||||
4. School things | |||||
5. English class rules | (1) | ||||
6. Adjectives for describing people | (1) | ||||
7. Prepositions of time: in, at, on | |||||
8. Possessive case | |||||
9. Whose | |||||
10. Possessive pronouns | |||||
11. Modal verbs: can, may and must | |||||
12. Comparative and superlatives | |||||
Teste de avaliação | (1) (2) (3) (4) | (1) (2) (3) (4) |
Unit 5 | |||||
Nome | Ficha informativa | Ficha de trabalho | Soluções | Jogos | Vídeos |
1. School clubs | |||||
2. After school activities | |||||
3. Sports | |||||
4. Eco-club activities | |||||
5. Recycling materials | |||||
6. Places of interest | |||||
7. Personal pronouns | |||||
8. Verb to be- past simple | |||||
9. There + to be (past simple) | |||||
10. Past simple (regular verbs) | (1) | (1) | |||
Teste de avaliação | (1) (2) | (1) (2) |
Unit 7 | |||||
Nome | Ficha informativa | Ficha de trabalho | Soluções | Jogos | Vídeos |
1. Summer activities | |||||
2. The weather | |||||
3. Holiday activities | |||||
4. Summer places | |||||
5. Adjectives | |||||
6. Packing | |||||
7. Like / love / hate / enjoy + ing | |||||
8. Adverbs of manner | |||||
9. The future: be going to | |||||
10. Some / any / no | (1) | ||||
11. Indefinite pronouns | |||||
Teste de avaliação | (1) | (1) |